petek, 1. junij 2012

Hribarska-Huda zijalka

Huda peč-1322m se strmo dviga severno od kraja Solčava na njenem južnem ostenju pa se na višini 1140m nahaja Hribarska zijalka ali Huda zijalka.
Beseda "huda" v imenu bi naj izvirala iz ljudskih pripovedi.V davnih časih so v zijalki živele vile,ki so bile hude in niso marale glasnega vriskanja.Zato so vsakega ki je tam okrog povzročal nemir pohnile v prepad.
...kraj Solčava zgoraj v ozadju Huda peč...(za ogled večje klikni na fotografijo)....

Spet vremenske ohladitve in gore je pobelilo.Po snegu se mi tokrat ne da hoditi zato se odločim za Solčavsko.Pravi bonbonček skrit tam gor v stenah,težko dostopen,malo obiskan,veliko jih obupa v iskanju poti,torej grem iskat Hribarsko zijalko.

Pot do zijalke je zelo težavna,orientacijsko,tehnično in kondicijsko.Poteka po zelo strmem terenu v zadnjem delu pa je zelo izpostavljena vendar varovana z jeklenico.
Opisana podrobno je tudi na hribi net.

Parkiram v centru Solčave se pripravim in pot pod noge.Preko mosta do centra Rinka kjer desno med hišami čez lesen peš most.Za mostom takoj levo v smer Solčavska tisa.Ugledam pohodniško tablo in desno gor.
....do centra Rinka kjer desno med hišami čez most...
...preko Savinje...pogled na cerkev...
....vir:Geopedia si-zemljevid poti rdeče narisano-ni GPS je približek za lažjo predstavo....

Počasi navzgor pol ure in že pri domačiji Hribernik kjer je 700 let stara Solčavska tisa z premerom debla 108cm in visoka 13 metrov.
 ...Solčavska tisa...
...Hribernikova domačija...

...tam gor v ostenje Hude peči...
Od tu naprej mimo domačije ob gospodarskem poslopju in desno v gozd po cesti.So še markacije a jih v zgornjem delu več ni (nemarkirana pot).
Do vodovodne cevi ki je speljana po pobočju navzgor do izvira in desno na razgledno točko.
...ob cevi navzgor...
...pogled na Raduho z razgledne točke...

Z razgledne točke nadaljujem strmo navzgor in tukaj sem zakvačkal,moral bi malce desno.Pridem do ostenja grem levo narobe se vrnem.Grem bolj v desno(proti vzhodu) pogled gor ter ugledam zbledelo markacijo na drevesu o super-odrešeitev.Samo še navzgor dokler ne dosežem nekakšnega melišča.
Problem ker je to brezpotje NI uhojene poti in zelo strmo v mokrem nevarno za zdrs.
Ob tem "melišču" navzgor pridem do skalne zapore kjer tik ob skali raste bukev na skali na tleh pa markacija tako kot je Janez opisal na hribi net(klik za ogled).
...obledela markacija-odrešitev...
....tukaj levo....

Na tem mestu grem levo po pobočju in delno vidno uhojeno navzgor do jeklenice.Še zadnji metri ob jeklenici(pot datira v leto 1968) kar precej izpostavljeno in že na vhodu v zijalko.
...ob jeklenici...
...izpostavljeno...
...tik pred vhodom....

Zijalka je precej manjša od Potočke,približno v dolžino meri 25 metrov,široka 10 metrov ter visoka do stropa 8 metrov.Zanimivo izoblikovana notranjost z povsem ravna tla,še posebno je zanimiv strop,relief sten z fascinantnimi izboklinicami delo narave skozi čas.

...zanimivo izoblikovan strop...
Z stropa kaplja samo na nekaj mestih.Nenehen zvok kapljanja vode v "Studenček želja" ki je skrit v nekakšni vboklinici pod steno.
..."Studenček želja"....

Razgled na dolino,globoko spodaj kraj Solčava,sosednjo Raduho preko doline na Rožni vrh-1477m,Strelovec-1763m iza katerga kuka vrh Ojstrice-2350m.

...Raduha...
...globoko spodaj Solčava....

...vpisni zvezek...

Po zelo dolgem postanku počasi sestop po isti poti proti izhodišču.Še čas za fotografiranje cvetja ob poti ki ga je veliko.
...cvetje ob poti....

Malo pred domačijo srečam bradatega pohodnika ki me sprašuje za pot,pravi da že gre drugič.Mu obrazložim ter nadaljujem.
...pogled z poti na cerkev v Solčavi...
...tam nekje gor sem bil...
...lepo je tu....
...pa še enkrat pogled na mogočno Raduho...

Na izhodišče prispem okrog 14. ure kar lepo porabljen čas glede na to da sem zjutraj začel z pohodom okrog 8.ure.Jaz si vedno vzamem čas.
Do teme je še kar precej časa zato se odpeljem še v Matkov kot uživat mir saj nikjer ni bilo žive duše o tem pa morda kdaj naslednjič v kakšni objavi.

Video utrinki v iskanju Hribarske zijalke
V HD glej video v YouTube

Pa vsem varen korak v hribih-gorah.