ponedeljek, 30. maj 2016

Matkov škaf 2016

Matkov škaf edinstven naraven pojav ki nastane kot posledica snežnih plazov ki zapolnijo zatrep Matkovega kota in voda ki se steka z Hudih dan ter ustvari krater po več metrov globok. To naravno čudo si je vredno ogledati.

Tudi letos sklenem da ga obiščem ker pa nisem ravno tako blizu si zastavim celodnevni "program" da se dan zapolni.Torej zjutraj najprej na Jerebičje 1762m ki ponuja edinstvene razglede na panoramo osrednjih Kamniško Savinjskih Alp pa še zahtevno ni.O tem podrobno v naslednji objavi.

Ura je blizu 12. ko se vrnem z Jerebičja.Pot začnem pri zapori ki preprečuje nadaljnjo vožnjo.Veliko je novega v kotu cesta je dobila asfaltno prevleko.Blizu običajnega "izhodišča" je urejena tudi okolica.Dan je prekrasen jaz pa ga veselo obiram korake proti zatrepu kota.V vsej lepoti se mi kaže izmuzljiva Matkova kopa in sprašujem se kdaj me bo spustila na svoje teme.Proti koncu kota pa v vsej svoji lepoti žarita Mrzla gora in Krnička gora morda tudi katera v tem letu al pa kar obe.


.....začetek poti....


.....Matkova kopa v vsej svoji lepoti.....


.....pravljica alpskih dolin....

Kar hitro sem pri "Bajti" na travniku kjer stoji velik lesen križ.Vsako leto grem tako od kar sem začel zahajati v te konce.Markirana pot pa se drži desne strani doline.Od tukaj pa se že kaže pogled tam gor kjer se nahaja škaf.Nadaljujem zmernega koraka sonce pripeka mi daje občutek kot da smo že sredi poletja.Pogled lovi kdaj bo senčina ko bom stopil na markirano pot v gozd.Seveda kaj kmalu ugledam na desni smerokaz tam je kot vedno.Po markirani poti kjer je nekaj večjih vej na poti se vedno bolj dvigujem.


....tam gor se nahaja Matkov škaf.....čisto v zatrepu pod Hudimi danami....


....seveda sedaj pa na markirano pot....

Prečim prvo grapo po kateri teče potoček.Ob obilnih snežnih zimah je ponavadi to prva plazovina ki se jo preči na tej poti.No letos je skoraj ni le malo snega je še ostalo glej VIDEO.
Čez nekaj časa naslednja grapa kjer pa je potrebno prečiti plazovino ampak manjša kot se je spomnim iz 2013.


....prečenje ostanka snežnega plazu....

Gozda je konec stopim na planu med skale pred mano pa se pokaže dolg bel jezik ki sega vse gor do ostenja v zatrepu kjer se nahaja škaf.Še se bo treba mučit in to po odjuženem snegu ampak bo prijetno.Saj ob vrnitvi bo tudi prijetno bo šlo hitreje.


....še se bo treba potruditi.....

Ne nisem sam kot običajno dva prihajata za mano.Po snežišču počasi navzgor zelo je bilo odjuženo se mi zdi veliko bolj kot prejšnja leta saj je bila tudi višja temperatura zraka.


......še malo.....strmina pa narašča....

Strmina proti koncu narašča morda koga ne vajenega lahko celo prestraši oziroma da rečem ne primerno opremljenega.Dva sta že gor ki sta tudi obiskala to naravno čudo.


.....Matkov škaf 2016.....

No kaj naj rečem vsako leto drugače narava je pač unikat.Po moji osebni oceni je zgornji rob-premer  letos manjši kot je bil med zadnjimi 2013-2014.Globina pa meril je ravno nisem ampak po osebni oceni  do cca 10 metrov (morda se motim) je pa tam nekje (izmerjeno dne 2.6.2016-globina 12,6 m).


....previdno pokukam do dna.....


....pa še ena s te strani....kjer ne škropi.....


....še prihajajo navzgor......pogled v Matkov kot v daljavi Olševa.....

Po krajšem postanku pa veseli spust po snežišču kot da bi smučal.Zelo hitro sem na mestu kjer sem prej zapustil markirano pot.Usedem se na skalo in sledi postanek je še prehitro da bi se vrnil na izhdišče.Radler zakopan v sneg se prijetno ohladi jaz pa uživam v objemu gora.


....v uživanju....utrinek.....

Jah nič je treba naprej po poti vzpona do bajte kjer so klopce za počitek ura pa je še tudi zgodnja.


......v objemu gora....zgoraj pa Matkovo okno.....


.....za dušo.....


....spet pri "Bajti".....

Pri "Bajti" lovski koči pa si malo uležem na klopco si mislim da se noge malo odpočijejo.Ura je komaj 15. no naj bo par minut.Glej ga šmenta pa me pobere kar za debelo uro ko se predramim pogled na uro ki je že kar nekaj čez 16.No zdaj bo pa res treba počasi domov zato se res vrnem proti izhodišču kjer me je čakal moj malček.

Video film pot na Matkov škaf



Užival sem kot že dolgo ne saj je bilo vse naklonjeno vreme,razmere in čudovita narava.


Pa vsem varen korak v hribih in gorah