ponedeljek, 20. junij 2016

Lanež-Hojnikova pot in Raduha-junij 2016

V soboto se odpravim na eno bolj kratko (hitro) turo izbor je bila Raduha.Ponuja mnogo poti pa tudi brezpotij.Po glavi mi je rojila bolj zahtevna a morda sem se le prav odločil in izbral nekaj srednjega.

Za peljem se do najvišje ležeče kmetije v Sloveniji Bukovnik kjer tudi začnem svojo pot.Do koče na Grohatu sem hitro.Teren je bil moker in pot blatna v gozdu kar je še pritrdilo mojo odločitev.Se po mokrem terenu vzpenjat po zahtevnem brezpotju je le malo neugodno.

GPS sled Lanež-Raduha

Sledi v formatu .gpx so zgolj pripomoček za orientacijo. Gibljete se na lastno odgovornost.


....Lanež-1925m in Raduha-2062m čakata....


......malo nad kmetijo in pogled proti osrednjim Kamniško Savinjskim Alpam....


......Ojstrica.....


....pa tudi Karavanke....

Pri koči na Grohatu pa uberem kar navzgor po travniku kjer stoji samoten macesen.Kravice me čudno gledajo"kam pa ga ta vleče špuro".Pogled se mi obrača navzgor in išče napis na drevesu kjer se začne stara opuščena pot na Lanež.


......koča na Grohatu....


....pravljica v jutranjem soncu....pa ko bi le vreme vzdržalo.....

Seveda ga ugledam pa sem že mislil da sem šel previsoko.Zavijem v levo v gozd čez pašno ograjo(električni pastir) in ujamem dobro vidno potko.Glej VIDEO. Saj pot mi je itak poznana jo že prehodil pred dvema letoma a vse eno ti uide kakšna podrobnost iz glave.Pa luštno je it po dolgem času spet.

Natančen opis poti z slikami


....pot se obrne v desno na greben kateri pripelje točno pred začetek grape na Lanež....


....mokro in spolzko kasneje pa tudi strmo....


....ko se obrneš pa se ti pokaže v vsej svoji lepoti Olševa.....


....in Peca....v jutranjih urah še brez oblakov.....

Pot me je pripeljala do grape kjer se začne Hojnikova pot na Lanež sledi krajši postanek in občudovanje razgleda.


...pred grapo....sedaj me čaka najtežji del poti.....

Vzpenjam se počasi saj grapa tudi ni tako dolga in vzpon traja samo pol ure ali pa še manj če hitiš.Držim se bolj desne kjer je napredovanje lažje in se mi zdi da je več drobirja na poti kot takrat ko sem šel prvič po tej poti.


....v grapi....pogled na Grohat....

Višje se grapa razširi in se vzpenjam po travah in stopim na ovršni del Laneža.Ne mudim se dolgo samo formalnosti in naprej na Raduho.


......Lanež-1925m....le nekaj mesecev je preteklo ko sem bil nazadnje tukaj....kako čas beži....


....proti Raduhi me nesejo koraki.....oblaki pa hitro rastejo....


....lahkotna pot ki je kot sprehod nad 2000 metri.....


....malo pred vrhom ki se imenuje Velika Raduha 2062m.....ta dan kar precej obiskan.....


.....po dobri uri stopim na vrh.....ker ne maram gneče in direndaja si poiščem prostor desno od vrha kjer je moj stalni "parkplaz" ko obiščem Raduho....


....gneča na vrhu....kot vedno....le pozimi je bolj "mirno"....

Uživam v razgledih srkam ta najboljši radler v Sloveniji zraven pa pridno mažem sendviče z kraškim pršutom ki mi jih mama pripravi za na pot.Vse je treba pospravit ker drugič ne bo če bi kaj domov prinesel.


....oblaki delno skrivajo razglede.....


....Solčava globoko spodaj....


.....proti jugu v smer Ljubno ob Savinji.....


....Peca že pod težo oblakov....

Ko se vrh otrese gneče in skrinjica ni več preobremenjena si grem še jaz stisnit žig in prav lep je ratal.


....uradni vrh in skrinjica z žigom....


....točno tako kot na karti.....2062m....

Oblaki so vedno večji instinkt pa pravi da je treba počasi proti izhodišču ker bo ploha ali pa morda celo nevihta.


....ob poti še fotoaparat ujema motive cvetja ki ga je ogromno različnih vrst....


....in barv.....


....ki jih najraje občudujem.....


....kmalu bo....nebo se zapira....


....sestop čez Durce....


....med tem opazovanje alpinistov v steni....


.....pa je le malo poškropilo na tej strani....Raduha je pa vedno odlična le vreme je malo "smotano"....


....dan je pa naprej ostal lep kot tudi vtisi z prehojene pot pa čeravno tokrat malo bolj na hitro.....

Video film prehojene poti




Pa vsem varen korak v hribih in gorah.