nedelja, 27. oktober 2019

Matkovo okno in barve jeseni 2019

Prihaja obdobje ko se bodo končale kopne ture v višjih hribih torej občutna sprememba vremena in razmer.Prihaja zima v gore.
Kot zaključek lezenja na višje hribe in gore vedno lepa jesenska tura tokrat pade v izbor Matkovo okno.Sicer sem kolebal med več variantami obisk Dleskovške planote(obiskal lansko leto).Imel bi družbo na poti vendar sem imel obveznosti v nedeljo zato sem se na pot odpravil že v soboto.
Vreme je itak bilo za cel konec tedna napovedano idealno prav tako razmere ugodne.O podrobnosti poti ne bom opisoval na dolgo ker je bilo že v prejšnjih objavah veliko napisanega.Obiskal sem ga že večkrat tako da sem že vse vedel na pamet.

Izhodišče: Logarski kot (Logarska dolina)
Cilj: Matkovo okno (1752 m)
Čas hoje: Matkovo okno-3 ure,45 min (skupen čas cele ture-9 ur)
Zahtevnost: Zelo zahtevno brezpotje
Višinska razlika: 865 m

GPS sled v formatu gpx za prenos

Sledi v formatu gpx so zgolj pripomoček za orientacijo.Gibljete se na lastno odgovornost.Natančnost GPS naprave za civilno in splošno rabo je cca 3 m.


Svojo pot sem začel v Logarski dolini natančno pri planšariji Logarski kot.Preko struge hudournika in malo pred mostičkom kjer vodi pot po Logarski grem v levo.Tukaj ujamem lovsko pot ki me bo pripeljala na Zabrložnico kjer stoji lovska koča.
Pot je v jeseni težje sledljiva zaradi listja ampak malo intuicije in GPS sled ki sem jo potegnil pred leti tudi malo pomaga.Stezico prekinjajo tudi podrta drevesa in plaz v enem delu.
Pri lovski koči postanek in južna ter naprej v smer sedelca na desni strani Turnov.Na sedelcu pa skrenem v desno navzgor po sprva vidni stezici naprej pa po spominu ker pot ni vidna.Vzpenjam se po strmih travah tu in tam je kak možic tudi jih nekaj obnovil če bodo ostali čez zimo.

Lepi motivi se kažejo in razgledi v smer Planjave,Brane,Rink ter v Logarsko dolino.Preko grebenčka ter navzdol in že ugledam Matkovo okno.Še samo prečno po pobočju in dosegel sem zastavljeni cilj.Vreme je fantastično moram spet povdarit letos ga je bilo v gorah precej z božanskimi razgledi ko je nebo brez oblačka.

Pri oknu sem se zadržal precej dolgo saj sem bil sam kot tudi na celotni poti nisem srečal nikogar razen živali enega gamsa in nekaj ptic.
Sestopil sem do sedelca ter nadaljeval po lovski poti v smer Okrešlja ki je kar dolga in mestoma tudi bolj slabo vidna.Preči strma pobočja zasuta z listjem zato pač treba paziti na korak na izpostavljenih mestih.
Ustavim se v koči na Okrešlju in kasneje sestopim mimo slapa Rinka v Logarsko.Čaka me še samo pot do izhodišča pri Logarskem kotu kjer me je čakalo moje vozilo kamor pridem okrog 17.ure po prijetnih 9.urah pohoda.


....opravljena pot....GPS sled poti ki je zgoraj tudi na voljo za prenos....


....začetek poti....Logarski kot....


....še pred mostičkom v levo....


......jesen.....


....pot me vodi skozi dvojno okno.....


....jutranje sonce osvetljuje vrhove....


....tudi precej strmo....


....po dobri uri in pol v Zabrložnici....


...kjer stoji lovska koča....in naprej...


....ko se vzpenjam proti svojemu cilju pogled nazaj....


....kontrasti....


....spet postane precej strmo in zahtevno.....pogled na Turne....


....čudoviti motivi....


...Matkovo okno se že vidi....še malo po strmem pobočju....


...in sem spet dosegel zastavljeni cilj....


....Matkovo okno....


....še z drugega zornega kota....


...razgled tja preko doline...Krofička in Strelovec....


...razgled seže v daljave....


...sestop po isti poti do sedelca....


...utrinek na lovski poti na Okrešelj....


...pogled na Planjavo in Ojstrico....


...na Okrešlju in ta čudovita kulisa v jesenski podobi....


...sestop v dolino in pogled tja gor kjer sem se danes potepal bilo je fantastično....


Video potopis poti.






Pa vsem varen korak v hribih in gorah.