nedelja, 1. januar 2012

Velika Raduha-2062m-zimski pohod

Na njenem vrhu stal že spomladi (glej objavo mesec maj-2011)Luče-Velika Raduha ena lepših poti in vrhov.

Med delovnim tednom premišljujem kam čez veekend,ki je tudi prestop v novo leto.
Odločim se za Veliko Raduho-2062m,ki ni tako zahtevna v zimskih razmerah pa še prejšnjič sem si jo ogledoval z Olševe.
Ugodne vremenske razmere zato se odpravim na Silvestrovo zadnji dan v letu 2011.Med vožnjo po cesti proti Ljubnem ob Savinji krasen pogled,vsa z soncem obsijana me čaka.
Izhodišče tokrat zelo visoko(na višini cca 1000m) pri kmetiji Radušnik.Najbolj kot kar koli drugega me skrbi prevoznost ceste.
V vasi Struge pred Lučami ob smerokazu Snežna jama(pri gostilni) zavijem desno po cesti ravno mimo starega mlina dokler ne ugledam table panoramska cesta Luče in table EU(sofinanciranje projekta).
Po strmi ovinkasti cesti navzgor,en kilometer pred kmetijo Radušnik parkiram in nadaljujem peš.Naprej je bila cesta slabše prevozna.
Začel zelo pozno(okrog 9.ure)zato so me kasneje prehiteli oblaki,ki so zastrli modro nebo tako da tokrat ni bilo "kičasto" ali "šajba" kot nekateri pravijo.
...na začetku poti...

Mimo kmetije v gozd sledim tablam Koča na Loki.Snega malo toliko da je pobeljeno.
...v smer Koča na Loki...
...precej časa po gozdu...

Po eni uri hoje pridem v bližino Koče na Loki,srečam skupino pohodnikov.Snežna odeja pa že malce debelejša.Nekaj posnetkov in nadaljujem v smer koče.
...na Loki...
...v bližini koče...
...igra oblakov...

Za kočo levo strmo gor po manj vidni gazi ki jo je zametlo po zadnjem sneženju.Po strmini kjer je zopet pot lepo uhojena,spolzko zato priporočljive dereze za bolj udobno hojo,drugače pa gre tudi brez le teh.
...utrinek ob poti na Raduho...
...uhojena pot...za zdaj, ko bo pa snežilo pa "urezat" novo...

Obiram korake proti vrhu,oblačnost pa vse večja,razgledi pa na jug kljub temu vse lepši.
...razgledi z poti proti vrhu...
...pogled na Ljubno ob Savinji....
...pogled proti Kum-u...

Vedno višje snežna odeja pa vse debelejša.Prečno proti vrhu,kjer se mi že za trenutek odpre pogled proti Olševi.
...do vrha je še kar precej korakov...
...utrinek...
...prepadne stene in že pogled na drugo stran...

Še zadnji strmi del proti vrhu,nekaj snežnih sipin ostalo pa spihano do skale.Na vrhu,vpis v knjigo,žig.Nekaj časa čisto sam nato dobim družbo dveh starejših pohodnic.
Razgled na jug zelo lep na severno stran pa slabši zaradi oblačnosti,drugače pa mirno brez vetra.
...razgled proti Julijskim Alpam in Karavankam....
...Kamniško Savinjske Alpe...
...razgled na jug...
...vse do Pohorja...
...Peca...
...Olševa...
...tudi v zimi je v hribih-gorah lepo...pa še en "avtoportret"...

Na vrhu se zadržim kakšne pol ure.Sestop po isti poti proti koči,počasi z vmesnim ustavljanjem in opazovanje narave,saj imam čas.
...še nekaj pogledov v daljave...
Pri koči me še presenetijo snežinke,rahlo je začelo snežiti.Bi še stopil na kuhano vino vendar ugotovim da sem pustil denarnico v avtomobilu.Zato kar nadaljujem v smer izhodišča kamor prispem okrog 15.ure.

Krajši video film-Zimski pohod na Raduho
V HD ločljivosti glej film v Youtube

Lepa,nepozabna tura saj Raduha ti da veliko od razgledov do lepe narave in tura ni prezahtevna.

Pot je opisana tudi na hribi.net.

Pa vsem srečen in varen korak v hribih-gorah v letu 2012.