sreda, 7. september 2011

Kranjska Rinka-2453m

Je najvišja med vsemi štirimi Rinkami.Ko sem jih obiskal v mesecu juliju(glej objavo-Žagana peč-Žmavcarji-Koroška Rinka) in se povzpel na Štajersko in Koroško Rinko se na Kranjsko nisem zaradi obsežnega snežišča na njenem južnem pobočju(ustrezne opreme pa ni bilo zraven-dereze).Zato tokrat isto izhodišče preko Žmavčarjev do bivaka pod Skuto.
Napovedano prehodno poslabšanje vremena za soboto popoldan,nedelja bi pa naj bila lepa,zato se odločim za slednjo saj itak med tednom ni časa ker sem v službi dopust pa samo takrat ko ni gneče,takrat pa je običajno grdo vreme.
Vendar so se vremenarji kar pošteno ušteli vsaj v napovedi za Kamniško Savinjske Alpe.
Tema kot v rogu,zaradi oblačnega neba,pot mi osvetljuje naglavna svetilka.Upanje morda se bo pa le razjasnilo.
Žmavčarji-v gozdu na izpostavljenem delu poti
Prvo melišče-teh je kar nekaj-zato mi ta pot ni kaj preveč še sploh sestop je zoprn
Pogled v dolino Kamniške Bistrice
Pogled nazaj dol-malce poplezavanja je tudi
...tukaj gor...
Pogled na Tursko goro in Kotliče(HDR-fotografija)

Na poti srečam trop gamsov,ampak tako na daleč pa preden menjam objektiv so že pobegnili,kar precej gorskih močeradov ob poti,vreme pa drugače mirno brez vetra,nevtralno ne vroče ne hladno.
...že višje pogled v dolino....
...na strmem melišču...
...gorski močerad(Salamander)....

Prispem do bivaka pod Skuto na 2100m,krajši postanek,malica.Pogled proti Grintovcu,dobiva kapo ravnotako vrh Skute pekrivajo meglice.
Bivak pod Skuto-2100m...
Grintovec-Skuta...
Skuta-desno pa moj današnji cilj Kranjska Rinka...

Nadaljujem po nemarkirani poti,ki jo označujejo možici(kamni naloženi en vrh drugega),tukaj hodim že četrtič tako da mi je vse poznano tak kot naši domači hribi.Čez čas stopim na markirano pot v smer Turske gore.
Pogled dol nazaj na prehojeno pot
Nadaljevanje poti tu gor....
Pogled na Tursko goro in Brano v ozadju...
...bivak že daleč spodaj...
...možic kaže smer...
...veliko zanimivih oblik-delo narave-na Malih podih....
...pogled nazaj....če bi začelo rosit(deževat bi se obrnil-prekinil turo)....
...že na markirani poti...
...pa preko gromozanske razpoke...

Pri razcepu poti v smer Rinke,po pobočju Male.Pogled dol na Okrešelj in na strme stene Štajerske Rinke,nekaj pohodnikov mi sledi.Megla postaja vedno gostejša,veter pa srednje močan.
Kranjska Rinka-ovita v meglo...
Pogled na Okrešelj....
Skozi meglo se kaže obris vrha,prehitita me dva mlajša pohodnika.Pot na vrh je razmeroma lahka,nekajkrat je potrebno malo poplezati se poprijeti za skale in to je vse(brez klinov in jeklenic).
...pogled na Koroško Rinko...
...nedostopna škrbina...
..obsežno melišče spodaj...
...škrbina med njima...

Dosežem vrh,standardne dolžnosti vpis v knjigo,žig,sam sem na vrhu,fotografiranje za spomin.Razgledov ni,zelo gosta megla(vidljivost okrog 5-6m) malo posedim v daljavi smer Okrešlja se sliši zvok helikopterja občasno zelo blizu.
Sestop,srečam dva pohodnika spregovorimo nekaj besed o vremenu in katera Rinka je tole ju je megla malce zmedla.Nižje spodaj vidim skozi meglo da na Okrešlju poteka reševalna akcija(čez nekaj dni da je šlo za reševanje plezalca iz stene Male Rinke-Igličeva smer).
Spust nižje po pobočju ven iz te megle(nivo je bil na okrog 2300m). Na podih pa krajši postanek kjer je bila vidljivost kar dobra,daleč se je videlo kljub oblačnosti. Razmišljanje o nadaljevanju poti,nameraval sem prečit Sleme pod Skuto do bivaka pod Grintovcem od tam pa na Kokrsko sedlo.Odločim se raje za naslednjič ko bo lepše vreme.
Sedim na kamnu za mojim hrbtom se pojavi mlajša simpatična rjavolasa pohodnica in sprašuje za pot čez Žmavčarje.Z veseljem ji obrazložim da naj bo pozorna na možice,sledi smeri skalnim gmotam dokler ne zagleda bivaka spodaj.
Časa še dovolj,zato se še malce potikam po podih,fotografiranje umetnin narave,drugače bi bil prehitro v dolini pa še zanimivo je(vsaj meni).
...utrinki z Malih podov...
...ostro kot britev...
...le kdo jo je tako zarezal....
...si bo kdo mislil da je....ne skala je tako izoblikovana....
...pa še en ki se je tu potikal(jaz)...neizobraženi in nevedni bodo rekli "bogu cajt kradel"....
...Mali podi....
...še nebo je bilo po svoje kreativno....
...tam gor sem bil,saj ne morem verjet...da v takšnem....

Počasi do bivaka,začetek spusta v dolino preko Žmavčarjev.Čez obširna melišča zelo zoprna zaradi zdrsa.
...globoko brezno(5-6m) v bližini bivaka...
...med potjo v dolino...
...melišče,melišče,melišče.....

Kar nekaj krajših postankov  na poti v dolino in opazovanje narave.Ob prihodu v dolino pa se je nebo razjasnilo.
....Kotliči...vreme se zboljšuje...
...pogled na Gamsov škret in Skuto iz doline....

Krajši video o pohodu na Kranjsko Rinko


Je bilo ravno tako lepo kljub turobnemu vremenu,bogatejši za izkušnjo več ter razlog za ponovitev nekaterih tur.V Kamniške bom pa itak vedno rad hodil ker tukaj ne zmanjka lepot ,tukaj sem začel v gore hodit,se marsikaj naučil,spoznal in še morda bom spoznal.