sreda, 7. maj 2014

Lovrenc na Pohorju-Lovrenška jezera 1520m

Lovrenška jezera so največja zanimivost osrednjega Pohorja.Nahajajo se na prostrani planoti med Roglo in Jezerskim vrhom na nadmorski višini 1520m.Jezerca se skrivajo med gostim ruševjem in so dostopna po lesenih mostnicah.Vseh skupaj je 19 na ogled so le tri in največje je ledvično jezerce, imenujejo jih tudi pohorska očesca.Nastala so pred 6000 leti v skledastih kotanjah iz katerih voda ne odteka zaradi nepropustnosti tal,napajajo pa se samo z padavinami.Barje je dolgo 1 km in široko 350m.Tla pokriva do 2m debela plast šotnega mahu ki vsebuje ogromno vode.Okolico obkroža nizek smrekov gozd močno porasel z lišaji.Na južni strani stoji razgledni stolp ki lahko nudi tudi zavetje v primeru slabega vremena.


Letošnji pomladni dnevi res niso vremensko stabilni vsaj ne tiste dni ko se najde čas za pohodništvo.Tudi to nedeljo sem kolebal kam.Napoved da se bo zjutraj zjasnilo in da bo tekom dneva lepo a v višinah kar vetrovno.Odločim se le za Pohorje.

...na začetku poti-pogled na cerkev Sv Lovrenc...Lovrenc na Pohorju 493m....(za ogled večje klik na sliko)...

Zapeljem se v Lovrenc na Pohorju 476m.Za izhodišče si izberem parkirišče v bližini cerkve Sv Lovrenca(493m).Prostor se za parkiranje najde tudi v centru kraja.

Bil sem že naret tako da ni bilo menjave čevljev,pograbil nahrbtnik in že obiral korake.Mimo pokopališča navzgor v smer jug.Pot je podrobno opisana v:"Planinski vodnik po gorah severovzhodne Slovenije",stran 230,pot štev.1907.

Do Hojnikove kapele na križišču kjer me planinske table usmerijo na levo.Pot do jezerc traja 3 ure in 30 minut in je v celoti lepo označena na vseh ključnih točkah.

....Hojnikova kapela...

Vodi me mimo hribovskih kmetij,občasno z nekaj razgleda.Lepo napredujem in uživam mir pohorskih gozdov saj srečal nisem nikogar.Glej VIDEO(klik za ogled).

...nekaj razgleda s poti...

...utrinek ob poti...

.....gozd...

....možic ob poti....

V drugem delu me pot privede na jaso Vrelenk 1165m kjer stoji stara Kasjakova koča od koder je lep razgled na Dravsko dolino vse do Maribora.

....na jasi Vrelenk 1165m....Kasjakova koča....

....utrinek...pomlad je prišla tudi v hribe...

....pogled na dravsko dolino vse do Maribora....

Vreme se je res naredilo lepo le veter je pihal a ne tako zelooo hudo.Koraki me nesejo vse višje,prečim gozdno cesto Pesek-Pesnik.Pomlad se je tukaj začela šele pred kratkim kar se pozna tudi na vegetaciji saj je bukovje komaj pognalo listje.Višje pa itak prevladuje samo iglavci.

....pomlad....

....utrinek....

....smerokaz...

Višje je veter postajal močnejši in tudi bolj hladneje.Stopim na vršno planoto Planinka kjer ob poti opazim v senci belkaste smreke-ivje.Lepo kot novoletna dreveščka.

....ivje....

....smrekovje močmo poraslo z lišaji...

Koraki me prinesejo iz gozda na plano,teren je precej razmočen zato pazim kjer stopam.Ponudi se mi lep razgled ki je res segal v daljave.

....razgled je segal v daljave...

....vse do Kamniških Alp...

....Peca v daljavi...

....Koralpe-Golica-Avstrija....

....do Košenjaka...

Smerokaz me usmeri levo,tukaj se priključi pot iz smeri Ribniške koče(klik za ogled) do jezerc ni več daleč.Preden pa dosežem zadani cilj še eno razpotje kjer se pa priključi pot iz smeri Rogla(1 ura).Po lepo nadelani poti-lesene mostnice in že se znajdem pri stolpu na Lovrenških jezerih.

....razgledni stolp...

....panorama na planoto kjer se nahajajo jezerca....skrita med ruševjem...

....stolp z druge perspektive...

Kljub temu da je bilo zelo vetrovno sem to naravno lepoto občudoval sam saj ni bilo nikogar.Veliko časa sem se zadrževal okoli jezerc.

....po lesenih mostnicah do jezerc...

....jezerca....

....za fotografski užitek....

.....

....



....tokrat brez...sledi na nebu....brez post produkcije....

.....



....jaz....bloger....le kam me bo naslednjič pot prinesla...v nove kraje....nove dogodivščine v čudoviti naravi....

....pohorski biser....

....počasi nazaj proti stolpu....tudi nekaj počitka bo...

Prišel je čas vrnitve še prej pa sem bil potreben okrepčila.Zato iščem primeren prostor zavetja pred vetrom.Najdem ga ne malo stran od stolpa.Leseno bruno mi nudi mesto da se noge odpočijejo.

Na izhodišče se vrnem po isti poti vmes pa se večkrat ustavim tako kot je vedno moj ritual na pohodih.

....ob poti...

....ob vrnitvi...

....pogled na Lovrenc na Pohorju pozno popoldan ob vrnitvi proti izhodišču...

V Lovrenc prispem pozno popoldan.Pot lahko samo pohvalim,meni je bila všeč.Nudi mir in uživanje narave na polno.Priporočam.

Video film o prehojeni poti




Pa vsem varen korak v hribih in gorah.