torek, 10. september 2013

Krofička 2083m in lovska pot

V drugi polovici avgusta in spet nekaj dni letnega dopusta sem se odpravil uživat v planinski raj.Tokrat je bila lovska neoznačena pot na Krofičko 2083m,bližnja soseda Ojstrice 2350m.

Pot je podrobno opisana na hribi net(klik) ali v knjigi Planinski vodnik Kamniško Savinjske Alpe na strani 198.

Bil je dan po dežju in ko sem zjutraj prispel v Logarsko dolino so se iz nje še leno vlekle meglice. Zgledalo je čarobno.Na izhodišču pri domu Planincev sem bil hitro nared in uberem pot proti Klemenči jami.
Uvodni del poti hitro mine saj sem že pri koči.Grem kar dalje brez ustavljanja,pogled pa uhaja navzgor proti Krofički-glej video(klik). Uberem korake po poti ki vodi v smer Škarje.Tudi razgled se je že lepo odprl proti Okrešlju in na gore nad njim.Lepi občutki zadovoljstva me obdajajo ob tem,sploh ne bi šel dalje kar vsedel bi se.

....od Škrbine na vrh preko travnatih pobočij...nekako tako gre pot-približno narisano (za ogled večje klik na sliko)...

GPS sled poti(klik)

....nekaj meglic se še zadržuje nad vrhovi...

....na Klemenči jami...

....razgled se je odprl...

....

....nebo se je ščistilo....

Ampak dan se obeta lep zato kar dalje.Na križišču poti se usmerim na Kopinškovo pot ki vodi na Ojstrico,ne ne grem spet na kraljico Kamniških Alp,morda drugo leto.Bom pa danes v njeni bližini in užival v pogledu nanjo,njene mogočne stene ki padajo na severno stran.

Vedno višje,precej je še mokrote na poti in zato mokrih hlač skoraj do kolen nadaljujem,tudi pazljivost ni bila odveč saj je bilo spolzko.

....mogočna stena Ojstrice...

...in njena soseda Krofička danes moja gostiteljica....

Krajši postanek in spet naprej,ker vem da moram na cca 1700m skreniti levo z markirane poti,kar tudi skoraj zgrešim če ne bi bilo možica.Pogled se usmeri v levo kjer ugledam slabše uhojeno stezico ki teče tja vstran proti grapi pod Krofičko.

....možic mi je pokazal pot...

....tja pod ostenja...

Prebijam se skozi mokro rušje in komaj čakam da bom na prostosti trav.Po strmem pobočju pa slabo vidni potki se znajdem pod stenami.Kaj drugega kot se pripravim na zahtevnejši del poti ob tem pa pogled uhaja v dolino in na mogočno sosedo.Lepo jo je gledati iz te strani.

....polička...v ozadju mogočna soseda Ojstrica....

Pustolovščina se je začela,po polički v desno,presneto nagruščeno no kje pa v naših gorah ni.Nekaj klinov katerih se oprimem,pred mano pa že jeklenica ki je speljana zelo strmo navzgor.Kar pomaga da sem hitro na grebenu no šlo bi tudi brez nje le spust bi bil...no ne bom o tem.

....na grebenu...

Na grebenu ista pesem prav užitek se je bilo vzpenjati.Čaka me še samo en bolj strmi del kjer je tudi napeljana ohlapna jeklenica,ki je meni bolj malo služila sem se raje oprijel skale,višje pa kar za rušje.

....strmi del...

....panorama na drugi strani...

....zatrep Robanovega kota...

....tam preko Molička planina...

....kraljica....

Pred mano se je odprl pogled na Zadnji travnik ali travnato južno pobočje Krofičke.Vrh se že vidi ki mi služi za orientacijsko točko saj uhojene potke tukaj ni.

....Zadnji travnik...vrh stolpič na sredini...

Počasnega koraka usekam prečno po pobočju ob tem pa pogledi uhajajo v Robanov kot.Pihal je rahel veter na nebo pa se je prikradla raztrgana oblačnost.

....pravo brezpotje...

....proti strmemu delu....kjer se prebijem skoraj na vrh...

Opazim dva možica v megli bi bile težave saj se delček potke prikaže spet na nekakšnem melišču.Veliko je različnega cvetja ki že počasi jemlje slovo,prav pisano pa zna biti tukaj v juliju,le planik je bilo ogromno kar ovinke sem delal da jih nisem pohodil.

Pobočje je postalo strmejše poraslo z rušjem,teren pa pomešan skala in trave.Vzpenjam se v iskanju najboljših prehodov,jutranje sonce je posušilo zato kar lepo napredujem.
Strmina je malce popustila znajdem se pred živo skalo torej tik pod ovršjem gore.Ne dovolj je plezarije za danes si rečem grem "naokrog".
Pokažeta se dve stezici v rušju ena navidezna ki ne vodi nikamor,spodnja je bila prava.Nekaj "borbe" je potrebne z rušjem okrog "ovinka".Malce negotovosti je v meni če sem v pravi smeri.Je prava si rečem,malo dol in navzgor,po sitnem grušču.Raje prečim grapico na drugo stran v pravo skalo.Stopim še par korakov ko se znajdem na grebenu z čudovitim pogledom v Logarsko dolino.

Obrnem se v levo ter nekaj korakov mimo markirane poti in že stojim na vrhu Krofičke.Veter je kar vlekel ni bil huronski a le toliko da je bilo lepše sedeti v zavetju.

....na vrhu...

....

Vzamem si kar dolg postanek.Na vrhu dobim družbo dveh pohodnikov ki sta prva dva ki sem ju srečal ta dan.Klepetamo o vrhovih v okolici in o poteh.Sestopila sta meni pa še kar ni,saj se še nisem naužil razgleda.

...panorama z vrha...

....razgledi...











....in približane...

Na kar se le pripravim za sestop po markirani poti saj takšen je tudi bil moj plan.Počasnega tempa se spuščam vedno nižje v ustavljanju za fotografiranje.

....sestop....malo pod vrhom...

....in dolina spodaj....

....tega se pa ne morem nagledati....

....

Obisk najdebelejšega macesna v Sloveniji ki se nahaja nekaj minut nad Klemenčo jamo.

....najdebelejši macesen v Sloveniji....

Ustavim se še pri koči na hladni pijači.Sledi še samo spust na izhodišče kamor pridem pozno popoldan zelo navdušen nad potjo saj mi je "dala" vse kar sem iskal tam gori.

....Krofička.....Klemenča jama....

....koča....

VIDEO-Pot na Krofičko po lovski poti-delčki snemani z kamero na čeladi



Tura vredna ponovitve.Pa vsem varen korak v hribih-gorah.