torek, 3. junij 2014

Vitanje-Rogla 1517m

Za tokratni pohod si izberem izhodišče Vitanje.Vozilo parkiram v bližini KSEVT-a in se odpravim do mosta čez Hudinjo v centru kraja.Tukaj se začne lepo markirana pot na Roglo-1517m.Pot je podrobno opisana v planinskem vodniku "Po gorah severovzhodne Slovenije" na strani 229,pot štv.1905.

GPS-sled Vitanje-Rogla 1517m(krožna pot)-klik za ogled


...začetek poti v centru kraja Vitanje...(za ogled večje klik na sliko)...

Markacije me vodijo mimo cerkve kjer sedaj obnavljajo zvonik,me usmerijo v dolinico po kateri teče Hudinja.Asfaltna cesta se malo vleče a nič zato.Ob sušilnici lesa me smerokaz na jablani usmeri desno navzgor na stransko cesto in v gozd.

....utrinek...

Pot postane na trenutke strma ko stopim iz gozda se mi pokaže razgled na Vitanje.Višina se hitro nabira.Grem čez travnike,pašnike mimo hribovskih kmetij.Nekaj krat je treba prečit pašno ograjo.Stopim na makadamsko cesto,razgledi pa vse lepši.

...pogled na Vitanje z poti...

Stenica in Paški Kozjak kot na dlani.Razgled pa je lep tudi na vzhod do Donačke gore.Proti zahodu pa občudujem Raduho,Olševo,Peco in Uršljo goro.

....Stenica in Paški Kozjak...

....proti zahodu na...

....Raduho,Olševo,Peco in Uršljo goro...

....panorama razgleda...

Po cesti rahlega koraka grem naprej do cerkve Sv Vid-854m,ki si jo tudi ogledam.

...proti cerkvici...

....Sveti Vid-854m...

....

Iz gozda stopim na asfaltno cesto pod kmetijami.Po njej hodim le kratek čas ko me kažipot usmeri na peš pot.Po nekaj trenutkih sem zopet na makadamski cesti ki se vije po gozdu navzgor in čez travnike do naslednje kmetije.
Spet se nizajo razgledi.Po nebu pa se podijo čudni oblaki saj vreme imamo tudi takšno zadnje čase.

....višina raste....in razgledi...

....izhodišče je že daleč spodaj....

...."razmetane" hribovske kmetije...

....ob poti...

...


Spet po gozdu navzgor,po kolovozu mimo počitniških hiš.Dano mi je tudi si ogledati izkop skrilavca(kamen) ki se uporablja za kritino mnogih cerkva.

....skrilavec...

Pot me nese višje v višinski gozd kjer prevladuje smreka,hodim po bleščečem skrilavcu(blestniku).Zelo zanimivo kako se je vse blesketalo naokrog.
Občasno se pot položi in je kar prijetna za hojo.Privede me do križišča kjer se z desne priključi pot ki pride iz vasi Skomarje.
Položnejša pot me vodi naprej čez mokroten svet kjer v kotanjah zastaja voda zato temu kraju pravijo Luže.

....se priključi pot iz vasi Skomarje...

...ob poti....

Strmina malo naraste a ne za dolgo ko spet popusti.Kmalu stopim iz gozda na ovinku na asfaltno cesto ki vodi iz Zreč na Roglo.
Malce je mučno hoditi po asfaltu a to ne traja dolgo ko sem že na ovršnem delu.Veliko je novega,saj že 2 leti nisem bil tukaj.Razgledam se po okolici.

....pridem na Roglo...

....panorama....

Nadaljujem do cerkve Jezusove spremenitve na gori.Si jo ogledam,malo posedim na klopci.Na tabli piše da stoji na višini 1517m kar seveda ni res,meni je Garmin kazal čisto drugače.Prava višina je tam kjer stoji razgledni stolp.

...cerkvica Jezusove spremenitve na gori...

.....

....




Privoščim si okrepčilo in počitek.Na soncu je bilo kar toplo kljub temu da je vlekel veter,vreme kar solidno.Zato se odpravim še do najvišje točke Rogle-1517m.

Do razglednega stolpa ni daleč po dobrih 10 minutah ga dosežem se povzpnem na vrh po razglede.

....razgledni stolp visok 30m in tudi vrh Rogla-1517m...

Razgled je bil kar soliden tudi veter ne preveč močan zato se zadržim kar nekaj časa.

...razgled...



....vse do mariborskega Pohorja...



....Peca...

....

Sestopim z stolpa in sklenem da se vrnem počasi proti izhodišču saj me čaka še dobre 2 uri in pol hoje.
Med vrnitvijo se večkrat ustavim kar tako v občudovanju narave in za fotografiranje.

....Konjiška gora....

....dež bo...

....Paški Kozjak-popoldan....

....še malo pa bom tam kjer sem zjutraj začel...

Dežne kaplje me ujamejo malo pred centrom Vitanja.

Super pot na kateri nisem srečal nikogar drugega kot živali,nekaj krav in štiri pse ki pa so bili nadvse prijazni.Pot je polna raznih zanimivosti in posebnosti od sakralnih do naravnih ki se kar nizajo druga za drugo tako da pot ni enolična čeravno veliko poteka po gozdu.


Video utrinki v filmu z prehojene poti



Pa vsem varen korak v hribih in gorah.