ponedeljek, 17. april 2017

Martinj steza-Velika planina-Rigelj

Vsako leto nastane seznam poti na katere bi rad šel včasih pa se tudi odločam po navdihu.Tokrat pa je bila tura z seznama.
Na Veliki planini že nisem bil dobra  štiri leta tako da je bila spet vabljiva pa še pomlad je čas cvetenja škrlatnih žafranov ki kot barvne preproge prekrijejo Veliko planino.

Zastavim si pot da grem po Martinj stezi ki ni označena do Planine Dol  od koder je le še dobra ura hoje.Po prehojeni Veliki planini pa sestop čez Rigelj.
Če je pot po Martinj stezi kar brez posebnosti je sestop čez Rigelj lahko prava "umetnost" v hoji itak da je pot zahtevna kar pa še poveča zahtevnost je veliko listja na poti v zgornjem delu in s tem nevarnost zdrsa.No kot naročeno je bil teren suh.

Glej VIDEO.

Začetek poti v obratni smeri je na planini seveda težje najti kot v opisu.Pomagala mi je preprosta aplikacija v katero sem naložil mojo GPS sled iz pred štirih let ko sem hodil po tej poti iz doline.Imenuje se "Maps me".Svojo GPX track sem konvertiral v KLM in naložil v aplikacijo v kateri se je izrisala pot.Zadeva je sila uporabna saj deluje brez interneta z pred naloženimi zamljevidi uporabljam pa jo tudi za službene namene v tujini.Pa mi ni prvič pomagala ampak že pred časom ko sem enkrat lansko leto zašel z poti in celo našel bližnjico do cilja.

Vreme je bilo odlično čeravno zjutraj oblačno in so se gore skrivale v megli pred pogledi kar me v prvem delu niti ni motilo.Kasneje ko prisopiham na Planino Dol se je zjasnilo tudi gore so se videle kasneje ko sem prehodil Veliko planino.


.....odpravim se na Veliko planino občudovat razcvetele žafrane....


....na začetku poti....po kateri poti pa naj grem?....


....pogled nazaj.....tam gor gre pot čez Dolski graben....jaz pa ga maham na Martinj stezo....


....ob poti....


.......


....v starih časih rudniki....


....in spet popestritev za oči....


....pod Martinj turnom....


.....Belska kopa....


.....na razgledni točki.....

Poglej si razgled v načinu PhotoSphere (klik).


....precej izpostavljeno v finalnem delu poti....


....brez njih pa v tem času ne gre....


...v različnih barvah....


....po dobrih dveh urah na Planini dol....


....Planina Dol....


....pri "Križih"......


....Gradišče 1666 m......


....le kaj delijo tam gor da je takšna gneča....a ja najvišja točka Velike planine....


....pogled na Malo planino....


...pastirsko naselje....


.....pastirske staje....


....proti kapelici Marije Snežne....


.....žafrani....


....utrinek....


....panorama....

V središču pastirskega naselja pogled 360 stopinj (klik).


....v družbi žafranov....


...pomladni utrinek Velike planine....

Pred sestopom pa še ena v načinu 360 stopinj(klik).


....lep razgled med sestopom čez Rigelj....


.....pogled tja kamor vleče srce in morda tudi v prihodnje.....


....prefinjeno speljana pot med strmimi stenami....

Video film o prehojeni poti



Zelo lepa tura je bila v povezavi dveh zahtevnih poti.

Pa vsem varen korak v hribih in gorah.