nedelja, 16. januar 2022

Kopitnik 914 m in Stražnik 655m

 Tretja letošnja tura je bila pot iz Rimskih toplic na Kopitnik 914 m in Stražnik 655 m v posavskem hribovju.Začetek pri Rimskih termah po dolini Ogeškega potoka.Pot je markirana vendar v začetku ne tako dobro saj sem kot izgleda zgrešil odcep v desno navzgor.

Hodim naprej po uhojeni poti pogledam na telefon ugotovim da sem zgrešil pot pa vse eno nadaljujem saj bom višje ujel markirano pot.Pri opuščeni hiši in božjem znamenju stopim znova na markirano pot.Ta me je višje pripeljala na sedlo med Kopitnikom in Stražnikom.

Do sedla malo snega uhojena in zato poledenela pot nekaj časa še hodim tako pa mi je tega podrsavanja dovolj zato nataknem male derezice.V breg hodim kot tank udobno.Na sedlu me smerokazi usmerijo desno na Kopitnik levo pa se gre na Stražnik tretji pa kaže smer Rimske toplice čez Senožete.

Do vrha porabim cca 40 min skupno pa 2 uri kar nekaj razgledov se z poti odpre v dolino.Sam vrh je pa zelo razgleden izpostavljen  zavarovan z jeklenico.Ker sem bil zgoden sem sam na vrhu.Pomalicam,fotografiranje se naužijem razgledov in se odpravim nazaj po isti poti pa še ob tem skočimna naslednjo razgledno točko od koder je lep razgled na pobočje Kopitnika.Presenetim par gamsov ki so zelo boječi zato se hitro skrijejo.

Po poti prihoda se spustim do sedla od koder se še odpravim na vrh Stražnika 655 m.Do vrha je cca 20 min hoje,lepo označeno.Stopim na zahodni vrh kjer je klopca,skrinjica in žig nekaj časa se zadržim ter uživam na vrhu.Nadaljujem po ozki poti še do vzhodnerga vrha kjer je posekan gozd kar lep razgled v dolino.Na vrhu stoji zastava in velik križ postavljena od 2021 tako piše na križu.Tudi tukaj sem precej dolgo saj je vreme super čeravno je zjutraj termometer kazal -7 stopinj.

Odpravim se nazaj do sedla kjer pa zavijem na pot Rimske toplice-Aškerčeva pot.Spustim se nižje do vasi Lukovica in po asfaltni cesti do naselja Senožeti kjer še obiščem rojstno hišo slovenskega pisatelja in pesnika Antona Aškerca.

Kasneje pa zavijem še na Rusko stezo po kateri se sprehodim mimo mogočnih sekvoj do toplic.Sprehajalno stezo so gradili ruski vojni ujetniki med prvo svetovno vojno (1918).Čaka me še samo dobrih 100 m do izhodišča kamor pridem pa dobrih 6 urah in 11 km opravljene poti.Bilo je odlično in zanimivo pot vse kakor priporočam.

GPS sled v formatu gpx za prenos (klik)

...opravljena pot...

....začetek v bližini Rimske terme...

...po dolini Ogeškega potoka...

...lepo uhojena pot zato ni čuda da sem zgrešil markirano...

...ob poti...

...pri tem križu znova stopim na markirano pot...

...na markirani poti...

...proti sedlu višje pot poledenela...

...na sedlu me smerokaz usmeri desno...

...na Kopitnik proti vrhu...


....z poti se odpre nekaj razgleda...


.... na poti...


...kmalu bo vrh...


....skoraj....tik pod vrhom...


....vrh...914 m...


...razgled na jug v smer Zidani most...


....Veliko kozje...


...bom še skočil na tisto razgledno točko...


...pogled na Kopitnik z druge razgledne točke...


...stolpi v grebenu Stražnika...


...Stražnik zahodni vrh v ozadju Kopitnik...


...pogled dolino Savinje v smer sever...


...in še Veliko kozje...


...vzhodni vrh...


...skozi vas Lukovica...


....vas Senožeti kjer je rojstna hiša pisateljain pesnika Antona Aškerca...


...na Ruski stezi...


...Ruska steza in mogočne sekvoje...


.....


...in druga mogočna drevesa...


...Rimske terme...


...pogled na Stražnik in Kopitnik...

Več pa v video filmu.

Pa vsem varen korak v hribih in gorah.