nedelja, 3. julij 2022

Podvolovljek (Rihar) sedlo Kal Veliki Rogatec

Na Veliki Rogatec sem se podal iz Podvolovljeka natančneje od kmetije Rihar pot se začne še nižje pri mostu čez Lučnico kjer so planinski smerokazi.Glede poti pa sem dobil idejo na spletni strani kraja Luče.Obstaja še ena pot na Rogatec ki se začne skoraj v centru kraja o tem pa drugič ko jo prehodim.

O tej poti ni veliko govora v spletu razen to kar sem zgoraj omenil je pa zelo zanimiva in ko jo opraviš si lahko zelo navdušen nad njo.Torej še enkrat začne se ob glavni cesti v Podvolovljeku ob kapelici in mostu čez Lučnico pod kmetijo Rihar.Ob transformatorju je prostora za en manjši avto ali pa ob cesti malo naprej.
Najprej po asfaltni cesti do kmetije na ključnih mestih so kažipoti za slap Cuc in Riherjevo jelko do Velikega Rogatca je 3 ure hoje zadnji del poti od sedla Kal je zalo zahtevna pot za izskušene pohodnike.
Pot me je vodila ob potoku kjer je več slapov ta večjega Cuc nisem videl saj je treba preko struge jaz pa sem šel višje proti sedlu Kal.Pot gre občasno strmo navzgor in zahteva kondicijo podobna tisti iz Tople na Peco Knipsovo sedlo.
Pri jelki ki je nekdaj bila najmogočnejša v teh koncih sem bil po dobri 1 uri in 10 min.Od nje so ostale še samo ruševine.Pot me vodi navzgor vidno uhojena mogoče v rosi malo spolzka in tudi dobro markirana.Na Kal prisopiham po dobri 1 uri in 40 minut na smerokazu piše malo več.

Na sedlu je veliko razpotje na Lepenatko na Veliki Rogatec,v smer Lenart,Gornji grad in smer kmetije Špeh.Podam se po zahtevni poti na vrh ki je v zgornjem delu ko zavije na greben precej izspostavljena in zahteva previden korak.Vidni ostanki požara iz pred let ki je razredčil gozd.

Vreme je bilo odlično zato tudi lepi razgledi z vrha pa še pretirane gneče ni bilo na poti od Riherja pa do sedla Kal pa nisem srečal nikogar razen divjo svinjo na daleč.
Po postanku na vrhu sem sestopil po drugi strani lažji poti proti kmetiji Zg Špeh kjer je razpotje poti pride tudi pot iz Luč ki sem jo zgoraj omenil( mogoče v jeseni prehodim).Od tukaj sem šel po prečni poti pod Rogatcem do sedla Kal pot gre večino po gozdni cesti.V dolino do izhodišča sem sestopil po že prej opisani poti bilo je odlično.



...opravljena krožna pot...


...začetek poti...


...smerna tabla na začetku poti...


...odlično označena pot...


...od kmetije navzgor...


....Riherjevi slapovi...


...slapovi...


.....


....posledica vetroloma...


....nekdaj mogočna Riherjeva jelka....


...začnejo se kazati razgledi...


....ob poti...


...mogočen zgleda...


....razpotje...možnosti je ogromno...


....na sedlu Kal pogled na Lepenatko...


....navzgor...


...zahtevna pot...


...čez greben...


...malo pod vrhom...


...vrh Veliki Rogatec 1557 m...


....razgled z vrha na Lepenatko...


...pogled proti Ojstrici in Grintovcu....


....pogled na Raduho in Olševo...


...sestop z vrha na drugo stran po lažji varianti...


...pogled na Rogatec od Zg Špeha oziroma prečne poti...


....in spet na sedlu Kal...

Video o opravljeni poti še pride.

Pa vsem varen korak v hribih in gorah.