ponedeljek, 18. junij 2012

Robanov kot-Ojstrica-2350m

Ojstrica je lepotica Kamniško Savinjskih Alp.Je prva visoka gora v verigi tega pogorja in je lepo vidna z vseh smereh.
Na njen vrh vodi več poti nezahtevnih in zahtevnih.Jaz sem se odločil za zelo zahtevno iz Robanovega kota.Na njenem vrhu sem že stal leta 2010(klik glej objavo),ampak želja zopet pride in se povzpet na goro tudi z katere druge smeri.
Ugodna vremenska napoved(razen veter je bil napovedan) zato se odpravim na pot.Zapeljem se v Savinjsko dolino natančneje do Robanovega kota kjer na začetku doline na označenem parkirišču parkiram.
Robanov kot-začetek poti

Podroben opis poti z slikami glej na hribi.net(klik).

Po cesti mimo domačije Roban proti isto imenski planšariji na koncu doline.Lep dan je pred mano na kar opozarja veselo ptičje petje(glej video spodaj).Mimo pašnikov kjer se pasejo lepi konji.Po cca 1 uri hoje sem na planšariji.
...tam gor gre pot...
...čudovito...
....konji ob poti...
...že blizu planšarije Roban....

Mimo koče ravno v gozd kamor me usmeri kažipot.Po gozdu,pot se dviguje,čez hudournik in v ključih navzgor.Veličasten pogled na cilj Ojstrico in sosednje vrhove kot so Krofička,Ute,Strelovec.
Prispem do potočka kjer je manjši slap.Tukaj pa se začne.Pospravim palice,fotoaparat,čelada na glavo,rokavice za boljši oprijem.
...od tukaj naprej pa zelo zahtevno...

Prvi klini in jeklenice,vseh na poti je 257 metrov žičnih vrvi-zajle,342 klinov kot jih omenja avtor vodnika po Kamniških Alpah.
...utrinek...

Z manjšim žepnim fotoaparatom zajemam motive ob poti.Razgledi vedno lepši na dolino ki počasi ostaja globoko spodaj.Mestoma je pot že malce načeta,narava in čas delata svoje.

....skalne skulpture ob poti...

....dolina je ostala globoko spodaj....

Tu se pa odpre stopim na Dleskovško planoto.Lep pogled na Veliko zelenico in Veliki vrh.Po potki med ruševjem čez Moličko planino,pogled na kapelico Sv.Cirila in Metoda in nekdanjo Kocbekovo zavetišče.
....stopim na Dleskovško planoto....

Vreme vetrovno ampak lepo,pot obiram v smeri Korošice do Sedelca.Krasen pogled na Ojstrico preko katere so hiteli oblaki.
...Korošica...levo Lučki dedec spodaj Kocbekov planinski dom....

Na sedelcu je kažipot ki me usmeri desno v smer Male Ojstrice-2017m.Pot malo na drugi strani zavije nazaj in nato levo navzgor na greben.Dosežem vrh Male Ojstrice kjer je postavljena manjša replika Aljaževega stolpa s katere se sname pokrov v notranjosti je vpisni zvezek.
...na Sedelcu v smer Male Ojstrice....

...vrh Male Ojstrice-2017m...

....replika Aljaževega stolpa...

Nadaljujem v smeri osrednjega vrha,prehitim dva pohodnika.Čudovit pogled v dolino Robanov kot,silni prepad in vrhove ki se strmo dvigujejo nad dolino.
...proti glavnemu vrhu....
...utrinek ob poti....

Pot je vedno bolj strma pride na skale proti vršnemu delu Ojstrice.Veter vse močnejših sunkov,oblaki kar drvijo nad Korošico,ki je daleč spodaj.
...okno ob poti....

Čaka me še samo pot po grebenu do vrha.Odpre se pogled v Logarsko dolino.Stopam proti vrhu veter me kar prestavlja,sunki so bili res silni.
Dosežem vrh,dolžnosti žal vpis v knjigo ni bil mogoč ker je bila polna in glede po ogledu lahko rečem da letno Ojstrico obišče preko 8000 ljudi(glede na zaporedne štev. vpisov),zato samo žig v beležnico za spomin.
Fotografiranje razgledov,na vrh prideta tudi pohodnika ki sem ju prej prehitel,njima tudi zahvala za lepo mojo fotko z vrha.
....vrh-Ojstrica-2350m...

...sosednja Krofička spodaj....in vse do Pece....

....Raduha na vzhodu....

...Logarska dolina....

...Korošica spodaj....

....Velika zelenica in Veliki vrh....

...pa še jaz....

Sestopim v smer Korošice-Kocbekov dom.Spodaj nižje pa se je veter umiril in na manjši uravnavi postanek.Martinčkanje na soncu skratka uživacija.
....sestop in pogled na Škarje....

....Lučki dedec...v ozadju Velika planina....

Naprej do Kocbekovega doma kjer si privoščim pijačo.Klepet z pohodnikoma iz Ljubljane o raznih planinskih poteh.Spakiram stvari in nadaljujem v smeri pristopa proti Molički planini.

...pogled nazaj...

Fotografiranje motivov ob poti,dežne kaplje,zato urno oberem pot proti kapelici na Molički planini kjer je votlina za zavetje.

...cvetje ob poti....

...kapelica Sv.Cirila in Metoda na Molički planini....

...."staro" Kocbekovo zavetišče....desno je votlina za zasilno zavetje....

Dežja ni bilo zato kar naprej v sestop v Robanov kot kamor prispem okrog 18.ure. Točno 12 ur na poti cca 28 km prehojene poti,10km vzpona,višinska razlika 1702m.
...sestop v Robanov kot....

Čudovita tura vredna vsakega koraka.

Video-Robanov kot-Ojstrica

Vsem varen korak v hribih-gorah.