nedelja, 7. julij 2013

Lanež-1925m po Hojnikovi poti in Raduha-2062m

Čas je za nekaj bolj zahtevnega in na seznamu je Hojnikova pot na Lanež-1925m.O tej poti je bil tudi članek v Planinskem vestniku mesec marec-2013-stran 19 ali pa glej opis s slikami na hribi net(klik za ogled).

Silno vroč delovni teden zato v soboto nekam v hribe kjer je hladneje.V službi jih pecam če bi šel kdo zraven ampak bolj za šalo kot zares ker itak raje grem sam,sploh pa tale pot ni ravno za vsakogar.

Vremenarji spet strašijo z nevihtami,o to vreme nam pohodnikom res ni najbolje naklonjeno,a po tako vročem tednu so lahko silovita neurja zato se odločim da grem zelo zgodaj.Še v polmraku se odpeljem od doma.Sončni vzhod me ujame komaj v Savinjski dolini.

...sončni vzhod v Savinjski dolini...(za ogled večje klik na sliko)...

Vijugasta cesta me vodi do kraja Solčava,zavijem na ožjo cesto v Pod Olševo,višje pa po makadamu do kmetije Bukovnik kjer je moje izhodišče za današnjo turo.
Jutranji hlad tako visoko v hribih kar prija.Nadenem si pohodne čevlje,oprtam nahrbtnik ter se zaženem v breg nad domačijo.Jutranji sončni žarki padajo preko Raduhe v dolino in čudoviti razgled.

...Raduha...

...pogled proti osrednjim KSA...

...Ojstrica v daljavi...

...Karavanke...

Korake obiram po lahki pohodni poti proti koči na Grohatu.Kmalu sem pri njej in pogled gor proti zastavljenemu cilju.Najbolj me skrbi,če je še snežišče v grapi,bom pač obrnil.

....sem že na Grohatu...

....tam gor...na levi strani slike-Lanež....

Grem čez travnik proti samotnemu macesnu do pašne ograje kjer na drevesu ugledam kar velik smerokaz-Lanež.Sem pričakoval da bo težje najti začetek poti saj gre za neoznačeno pot.

...čez travnik pogled nazaj proti koči...

...že višje...

...tu se začne...

Pot se lagodno vzpenja (glej-VIDEO-klik) ali spodaj,kjer malo višje obrne v desno.Misleč da bom danes le sam na poti a se uštel.Slišim glasove v ozadju,ker hodim bolj počasi v občudovanju in fotografiranju narave.Dohitita me dva starejša pohodnika.

...utrinek...

....

...nekaj razgleda...

Teren postaja bolj strm in vijugasta potka me pripelje pod ostenja Laneža.Odpre se širni razgled proti Peci,Olševi ter osrednjim Kamniškim Alpam,vse je kot na dlani.

....bolj strmo postaja...

....odpre se razgled...

....Peca...

Vzamem si krajši postanek,jabolko kot priboljšek kar paše.Nadenem si čelado in nadaljujem po ozki travni polici v desno do vstopnega dela v grapo.

....grapa...tu gor grem...

...pogled nazaj...


Poplezovanje po grapi ni tako silno zahtevno saj doseže I. stopnjo.Zahtevnost povečuje grušč in nevarnost zdrsa,spust po grapi bi bil vratolomno dejanje.V grapi je še nekaj skob in klinov ki pa so zviti in kaj malo v pomoč.Jaz sem se držal bolj desnega roba grape kjer je bolj kompaktna skala in nudi dobre oprimke.

...v grapi...spodaj Grohat...

...veliko grušča v grapi...

...napredujem vedno višje...

...konec zahtevnega dela...

Malo pod vrhom pa po travah v ključih navzgor ter pogled nazaj dol v grapo ki zgleda prav "hudo"-beri zahtevno.
Stopim še par korakov in se že znajdem med rušjem.Po ozki poti izsekani med rušjem stopam proti vrhu ki je velika travna uravnava na sredi katere pa je na skali replika Aljaževega stolpa.

...pa sem jo...

...vrh Laneža-1925m...v ozadju Raduha ki kar vabi...

....ravno kot travnik...

....metuljev zelo veliko...saj je krasen dan brez vetra...

Razgled je prav lep na vse strani in pogled na Raduho ki kar vabi po nadaljevanju poti.Zato po postanku in okrebčilu še na Raduho saj je vreme bilo "špica".

Po potki do Durc od koder se sestopi do koče na Grohatu.Nadaljujem navzgor višje pa zavijem v desno na greben in se ga skušam čimbolj držati.No koliko je šlo na določenih mestih je bilo rušje preveč gosto in sem se spustil nižje.Fajn je šlo po ovčjih stezicah in že se znajdem na vrhu Male Raduhe.

...ovčice v senci...

...modelki pozirata...

....cvetje...

....pogled na Lanež...kjer sem bil...

....zavijem na greben...

...in že na Mali Raduhi-2029m...

....vrh...

....in moj fototrmin...

...na sedelcu pod Malo Raduho....

Spust čez drn in strn kolko je šlo na markirano pot za kratek čas in proti vrhu Velike Raduhe.Pohodnikov kar veliko,potem jih je prišlo še več.Raduha ima zelo veliko obiska sploh ob koncu tedna,saj je gora z zelo imenitnim razgledom.

....

....proti vrhu...

...in že na vrhu...

....razgled...

....bo treba drugo ruto kupit....tale mi ni všeč...

...in čet par minut...termika deluje....oblaki so rasli...

....

Po postanku se sprehodim še v smeri Malega rta,lovljenje fotografskih motivov.Miren lagoden dan zmoti hrup policijskega helikopterja ki je sodeloval v reševalni akciji pod stenami na severni strani Raduhe.

....tam je Grohat...

....Solčava...približano zoom...


....gorskega cvetja ogromno...









...pogled proti Ljubnem ob Savinji...

....proti Uršlji gori in Smrekovcu...

....na sever prepadna na jug lagodno položna...



Sestopim po markirani poti čez Durce do koče na Grohatu kjer si na klopci na travniku privoščim počitek v občudovanju mogočnih sten Raduhe.

....Durce...

....

....

...Raduha-popoldan....počasi nazaj na izhodišče...

....nad domačijo Bukovnik...

....oblaki nad gorami....je treba domov....nevihta bo....

....na Raduhi je zmeraj lepo....še pridem...

Na izhodišče se vrnem okrog 14.ure malo zgodaj za moje ture,pač pa zato da sem že pred nevihto doma.

Fino je bilo,ne super je bilo,letošnja najlepša tura,ah pa kaj bi pisal pa saj sem bil na Raduhi kar je samoumevno,kjer je vedno lepo.

VIDEO-Po grapi na Lanež-celotna pot




VIDEO-Z Laneža še na Raduho




GPS-sled (klik)

Glej tudi:

Grohat-Raduha-zahtevna pot

Raduha-zimski pohod

Luče-Raduha


Pa vsem varen korak v hribih-gorah.