torek, 8. julij 2014

Robanov kot-pastirski stan Ute-Strelovec

Na vrsti je bila spet prava avantura v "divjino".Prehoditi staro pot iz Robanovega kota čez Črni hriber ki vodi na Krofičko in se povzpel pod Ute kjer se pod strmimi previsnimi stenami skriva pastirski stan.

....prehojena pot do pastirskega stana....narisana približna smer poti (klik na sliko za ogled večje)...

GPS sled poti(klik)

Ob vožnji proti izhodišču nič kaj obetajoč pogled v nebo,saj so se po njemu vlekli temni oblaki.Zato na parkirišču na začetku Robanovega kota v meni dilema ali naj sploh začnem z turo.Vremenska napoved-popoldan so možne plohe in nevihte,kaj pa če bodo že prej?

Po začetnem premišljevanju se le odpravim v smer Robanove planšarije ki se nahaja na koncu doline.Tu se začne tudi vzpon na Ojstrico-2350m-ena lepših poti v preteklosti in tukaj bom začel tudi danes.Pot-smer je tudi podrobno opisana z slikami na hribi net(klik) in je del poti "Iz kota v kot".

...pogled na izhodišču pohoda...

...mimo kmetije Roban...

...lepotica Kamniških Alp...Ojstrica 2350m....

....Robanov travnik...

Koraki hitro tečejo ko se že znajdem na koncu doline.Skrenem v smer kot pravi opis.Premagam začetni strmi del ki je res hud.Pri značilni skali ujamem potko,čez strma pobočja,res strma kjer si napake ne smem privoščiti.Vse je premišljeno vsak korak,prijem ,upora.

....planšarija kjer skrenem v desno čez travnik...

...je kar hudo strmo...

....na tem mestu pa šok...

Sredi gozda pa šok.Izgubim potko,le kje se nadaljuje,nekaj časa jo iščem po pobočju.Počepnem za trenutek in razmišljam le kaj bom sedaj?V glavi premlevam vse po vrsti,se oziram navzgor po pobočju.Trave so,da poskusim višje.Se povzpnem navzgor,spet je zelo strmo vendar ni prepadno.Ugledam jo napetost popusti in nadaljujem.

...pogled na ostenja na drugi strani kota....

....čez strme trave...

....sledim potki...

Vzpenjam se "hitro" ob tem fotografiram in občudujem to divjino,samoto,poglede na stene na drugi strani doline.Okrog škrbine(lahko greš tudi preko) in spet navzgor.Pot me prinese do široke grape kjer se ustavim za počitek.

....pogled proti izhodišču ki je daleč globoko spodaj...

....tam gor gre pot na Korošico....

Ves prevzet nadaljujem,nekje na sredini se pot odcepi v desno,levo pa se nadaljuje na Krofičko.Prečim poraščen travnik,pogled uhaja v Robanov kot,pot pa zopet izgine,a jo spet ujamem saj je komaj vidna.Zelo zahtevno ni a ne za dolgo.

....pogled uhaja v Robanov kot...

....mimo votlin...

....pod ostenji...prava divjina...

Znajdem se pred na gruščeno grapo.Povzpnem se ob robu navzgor uide mi nekaj kamenja v globel.Višje se usmerim v velike skalne bloke kjer je lažje napredovati.Na levi pa se dvigujejo strme stene zato ni druge variante kot prečenje v desno.

....v grapi in pogled nazaj...

....razgled...

....napredujem navzgor...

Skozi gozd in na primernem mestu preboj skozi rušje v široko poraščeno grapo.Po njej spet navzgor do studenčka ko po nekaj korakih ugledam svoj današnji cilj.Majhna hišica-pastirski stan skrit pod veličastnimi previsnimi stenami Ute.

....Ute....pod stenami skrit pastirski stan....

Pred dobrim mesecem je bilo tukaj še ogromno snežišče ki je zakrivalo pogled na stan,danes pa ga je ostalo še samo za okras.

...pastirski stan...

....zaslužena malica...

Sledi postanek in okrepčilo.Kmalu dobim družbo,prijaznega možakarja,verjetno strastnega hribolazca ki je morda kaj več kot samo to.Povedati je imel ogromno,sama ušesa so me bila,o raznih prehodih v stenah,smeri vzpona na sosednje vrhove,izkušnjah v gibanju po zahtevnem terenu.Čas je hitro tekel v sebi sem sklenil da je to za danes dovolj,pojdem še samo na Strelovec.Vreme pa je bilo čudovito le rahel veter je občasno potegnil.
Prideta še dva,gospod in gospa.Gospod je pomagal obnoviti ta pastirski stan.Hitro se je lotil odpiranja da se hiška prezrači.Malo smo še poklepetali,se poslovim in odrinem naprej.Grem še na Strelovec,Travnik bo pa počakal na drugič,saj je bilo za mano že kar 4 ure hoje do izhodišča pa je še daleč.Na nebu pa so se že pričeli pojavljati temni oblaki.

...pogled nazaj kjer stoji stan....navzgor po žlebu pa se pride na greben in naprej na Travnik....

Prečim strma izpostavljena pobočja ki so ponekod varovana z priročno vrvjo.Res je lepo ob pogledu na mogočne stolpe ki se dvigujejo v nebo v daljavi pa se že kaže Strelovec.

...izpostavljeno pobočje varovano z vrvjo...

....mogočni stolpi...

....pogled nazaj...

....Robanova planšarija globoko spodaj...

...v daljavi se kaže Strelovec 1763m...

....lepo....

....ob poti...

Na Movzniku srečam dva mlada,fant in punca ki sprašujeta za smer-greben Krofičke.Obrazložim ter ju opozorim da so napovedane plohe.Mislim si svoje ura je že 12,ona dva pa komaj na greben.

Na travah se odpre pogled na drugo stran v Logarsko dolino in vrhove nad njo.Pade nekaj posnetkov ter obiram korake proti Strelovcu.
Nočem tvegati zato samo formalnosti in sestop po markirani proti izhodišču v  Robanov kot.

...razgled z Strelovca...

...tam pod ostenji sem se potepal danes...

....in ena spominska...

Nebo se je zapolnilo z oblaki ki so razpadali in se ponovno združevali(na turi vedno opazujem nebo) jaz pa počasnega koraka v dolino.

...čez travnike polne cvetja...

....

....Knezova planina...

Večkrat se še ustavim,opazujem domačine pri spravilu sena.Lepo je.Dolga je pot v dolino,vmes usekam tudi kakšno bližnjico.

...Robanov kot-panorama...

....utrinek...

....temni oblaki vreme je pa le vzdržalo...

....Raduha in greben kjer sem prejšnjo krat lezel navzgor....

....izris celotne prehojene poti na poslagi GPS podatkov...

Na izhodišču sem pozno popoldan.Vreme je vzdržalo.Čudovita tura vredna vsakega koraka in zahtevno brezpotje primerno za izkušene pohodnike.

Video film o prehojeni poti.

Pa vsem varen korak v hribih-gorah.