sobota, 1. junij 2013

V iskanju:Račka vrata

Lepa in mogočna, skrita tam gor pod strmimi stenami Raduhe.Ime imajo po kmetiji Račnik ki se nahaja pod njimi.
Do te naravne znamenitosti vodi skromna neoznačena lovska pot.Podroben opis s slikami je na hribi net(klik za ogled).Ampak vseeno je potrebno imeti nekaj pustolovske žilice v sebi.

Rad imam odmaknjene kraje,poti,kjer sem lahko sam,v užitku dojemenja unikatne narave.Lepo majsko soboto se odločim poiskati to naravno znamenitost.Zapeljem se v Savinjsko dolino,200m še naprej od odcepa ceste za Robanov kot pri Rogovilcu parkiram.

Hladno jutro je termometer je kazal samo 6° C.Se pripravim in začnem pot.Na začetku malce nelagodno saj je vse mokro od dežja prejšnjega dne.Meglice se dvigujejo iz doline, jutranje sonce osvetljuje pomladno ozelenele vrhove,ki se dvigujejo na drugi strani doline.

...na začetku poti...(za ogled večje-klik na sliko)...

...jutranje sonce meče svoje žarke na pomladno obarvane hribe...

....mamljiv pogled...

....tudi na Strelovec v daljavo preko doline...

Širši kolovoz me na koncu gozda pripelje pred kmetijo Račnik.Po opisu zavijem levo na gozdno cesto,ki poteka preko travnika proti gozdu.
V glavi razmišljanje le kdo je to naravno znamenitost našel prvi?Je to bil pastir,gozdar,lovec nekdo je že moral biti.Beseda je šla dalje,v današnji moderni dobi še hitreje s pomočjo interneta.

...tja gor pod stene Raduhe...

...težko se je opreti pogledu na Križevnik...

...in vrhovom nad Robanovim kotom...

V gozdu je bilo lahko slediti poti in že se znajdem pri prvi solnici za divjat.Obiram korake navzgor,zelo strmo je in sploh ne popusti le v krajših delih se za trenutek uravna.

....solnica za divjat in razgled po dolini navzdol...

Na vsej poti navzgor se držim roba grebena kot klop.Prisopiham do uravnave s katere je lep razgled.Tam preko Robanovega kota na lepotico Kamniških Alp Ojstrico ki je skrivala svoj vrh v oblakih.

....gor samo gor...po strmini...

....z razgledom skozi krošnje...na...

...lepotico Kamniških Alp....Ojstrico-2350m....

Grem dalje saj je na poti potrebno priti do podrtega pastirskega stanu,katerega ugledam čez 15 minut hoje.

...pastirski stan...

....in spominska...

Ne ustavljam se dolgo,samo navzgor čez manjšo skalno stopnico.Pred mano se pokažejo podrta drevesa ki ležijo vse povprek.Tukaj me skoraj zamika da bi nadaljeval kar navzgor saj me vleče uhojena potka.Opis pravi treba je zaviti desno,pa saj,če bi bolj pogledal.

Prečim več grap,nevarnost zdrsa zato previdno.Znajdem se pred smreko z črko L torej navzgor ob melišču.

Spet je potrebno najti solnico za divjat zato pogled navzgor v iskanju kje jo bom ugledal.Potka dokaj vidna,prepredeno z koreninami dreves in nevarnost zdrsa.Pred mano se pojavi solnica do vrat ni več daleč.

Še v desno prečno po pobočju za trenutek se odpre med krošnjami panoramski razgled.Vidnost potke izgine zato po logiki naprej in že jih ugledam samo delček,vrisk od navdušenja da sem jih tako zlahka našel.
Še nekaj korakov in že stojim pod mogočnim obokom,ki je visoko nad mojo glavo.Porozna kamnina prepojena z vodo,kaplja kot bi deževalo.

...pod obokom...

V daljavi se sliši govor,še nekdo prihaja za mano občudovat to naravno stvaritev.Odložim nahrbtnik,fotografiranje,občudovanje.Spustim se nižje skozi njih,previdno po strmem terenu.Od spodaj z desne je lepši pogled,nastane fotka za spomin.

....Račka vrata....

...in ena za spomin...

....Račka vrata-mogočen obok...

Sledi postanek,nekaj je treba dati v sebe,pravijo prazna vreča ne stoji pokonci.Z pohodnikoma malce poklepetamo,tudi mene je mikalo da bi nadaljeval preko vrat po po grebenu navzgor(klik).Ne danes morda kdaj drugič pa ne sam ali pač.

....vrata...

Odšla sta,pospravim nahrbtnik,nastane še nekaj posnetkov.Odpravim se po isti poti nazaj proti izhodišču.Sprejmem odločitev ki je bila že dodelana doma.Grem še na drugo lokacijo pogledat eno naravno znamenitost saj je časa še dovolj.

....Avrikelj...

Vreme je odlično,sonce,sinje modro nebo,oblaki drvijo čez nebo,saj je v višini zelo vetrovno.Na izhodišče se vrnem okrog 13. ure saj sem začel zelo zgodaj.

...ob vrnitvi...

...spet čudoviti razgledi...

...na travniku pod Raduho...

....cvetje...

...in spet na markirani poti...

...tako mogočna da se jih vidi celo iz satelita...

....GPS sled dodana v Google za lažjo predstavo o poti...

GPS sled-klik za ogled

Odpeljem se naprej na drugo lokacijo o tem pa v prejšnji objavi-Matkov Škaf(klik)

VIDEO-"Vrata"

Pa vsem varen korak v hribih-gorah.