ponedeljek, 10. marec 2014

Šavnice (Goli vrh)-1427m

Je eden med najbolj razglednimi vrhovi na Menini planini.Ob pogledu daje vtis mogočnosti saj se s treh strani spušča strmo in globoko.Ovršni del je širok in travnat na najvišjem delu pa iz trave štrlijo zanimivi koničasti kamni.Kljub temu da daje zelo lep razgled je zelo malo obiskan.

V meni se porodi želja po lepih razgledih,pogled na najvišje vrhove Kamniških Alp.Napoved vremena da bo izjemno lep konec tedna,odločim se za nedeljo.
Zapeljem se po avtocesti do kraja Vransko,nadaljujem skozi zaselke Prapreče in Vologa,lepi kraji.Na prevalu Lipa-723m parkiram.Tu je prehod ki povezuje Spodnjo in Zgornjo Savinjsko dolino.Na prevalu raste mogočna lipa ob njej pa stoji kapela.Tukaj je moje izhodišče,začne pa se tudi(E6) pot v smer Sv.Jošta oziroma na Dobroveljsko planoto.

Hitro sem nared ura je točno 8. vse teče po načrtu.Lepo urejeno z planinskimi tablami-smerokazi za te poti skrbi PD Nazarje.

Mahnem ga na pot, ki je opisana tudi na hribi net(klik) ali bolje v planinskem vodniku "Kamniško Savinjske Alpe" na strani 243,pot štv.821,pot štv.843 in poteka pod pobočji Smolnika-1002m.Glej VIDEO(klik) ali spodaj na koncu objave.
Po široki gozdni cesti obiram korake,ptice lepo žvrgolijo,lep dan bo kar se da slutiti.Po nekaj minutah sem na razcepu za vzhodno ali zahodno pot pod Smolnikom.
....preval Lipa....tukaj začnem pohod...

....takoj mi je postreženo z lepim pogledom na Ojstrico....

....smerne table...lepo urejene poti...

Izberem zahodno pot ki me vodi pod mogočno steno Predkovice do prevala Slopi-925m.Na prevalu je pomembno križišče poti in čezenj je potekala nekdanja deželna meja med Štajersko in Kranjsko.

....proti cilju ki se že vidi...

....pod mogočno steno Predkovice...

....Rovt pod Menino v ozadju Golte...

....preval Slopi-925m...

....pogled na Medvedov hrib,Predkovica in Smolnik...so na vrsti popoldan...

Zavijem s smer planina Biba a le za kratek čas potem pa skrenem z markirane na pot štv. 843.Po traktorski gozdni cesti obiram korake desno poševno navzgor.Snega še na tej višini ni (1000m).Napredujem hitro le občasno se moram izogniti vejevju ki je bilo polomljeno zaradi žleda.Malo v levo višje pa spet v desno.Tu se pa začne sneg zares.Nadenem gamaše in se zaženem kar tako po pobočju navzgor.Sneg je odjužen in ga je v začetku cca 30cm kasneje pa se seveda veča tako da ga je malo pod vrhom cca 60cm ponekod tudi več.

....v smer planina Biba...

....kar tako po gozdu navzgor...

....teloh...pomlad je...

....trobentice...

....pa se začne zares....sneg in sneg okrog in okrog...lep kraj za izgubit če ne...

Napredujem počasi saj so moji koraki globoki,a gre.Okrog mene samo nedotaknjena snežna belina in gosto "postavljene" bukve ki mečejo zanimive sence.
Občasno potegnem iz žepa manjši zemljevid-topo karto tega področja na katerem je vrisano vse,preverim če se držim prave smeri.Kot izgleda sem prvi pešak ki rine po pobočju navzgor saj ni nobenih sledi.

Ob pogledu navzgor se že kaže modrina torej kmalu bo gozda konec in bo jasa.Na desni bi morala biti gozdarska koča,moj pogled jo išče,ne vidim je še.V takšnih širjavah gozdov se človek lahko hitro izgubi če ne veš kako iskati orientacijo v naravi in pokrajini.

Iz gozda stopim na plano,višje je bil  še sneg toliko trd da sem lahko hodil po površini le občasno se mi je udrlo.Ugledam vrh,še kar daleč je,blešči se mi od te širne beline in močnega sonca saj je nebo popolnoma brez oblačka le veter je vlekel.

....iz gozda na plano ovršni del....gozdarska koča tik ob gozdu....

Stopim še nekaj korakov,fotografiram,posnamem video insert.Spodaj nižje na vzhodnem delu tik ob gozdu ugledam gozdarsko kočo torej sem na pravi poti,zgrešil le nekaj metrov od predvidenih in to brez nekih pripomočkov,le z koščkom zemljevida.

V hoji se držim ravno proti najvišji vzpetini tam nekje je vrh,ugledam da se nekdo že približuje vrhu.Bil je starejši pohodnik s katerim sva kasneje malce poklepetala.Drugih ljudi nisem srečal ta dan niti domačinov.

"Super uspelo mi je" je bila misel v glavi ko sem stopil na vrh Šavnic ali Goli vrh kot ga še imenujejo.Zakaj takšno razmišljanje bi rekli namreč zato saj je po globokem snegu napredovanje zelo uteženo,zahteva veliko energije in volje ali pa krplje da se ne udira.

Razgled je bil čudovit daleč na okrog najlepši pa seveda na osrednje Kamniško Savinjske vrhove.Zaradi tega sem tudi se povzpel na ta vrh.Fotoaparat škloca te razglede za dušo za spomin.Sledi daljši postanek za okrepčanje,čeravno je kar vlekel severnik tako da za neko martinčkanje ni bilo.V zavetju velike skale ki na vrhu štrli v nebo pa je bilo kar prijetno se nastavljati soncu.

....Šavnice ali Goli vrh-1427m-smerna plošča...

....osrednje Kamniške Alpe...

....Raduha in Peca...Komen...

....Smrekovec in Golte...

...Zgornja Savinjska dolina...

....celotna panorama...(za ogled večje klik na sliko)

....in še avtoportret na vrhu...

Sestopim z vrha do rdeče smerne table na drevesu ki sem jo ugledal prej.Tu gre markirana pot v smer prelaza Slopi.Dobro markirana pot me vodi vse nižje.Po globokem snegu je šlo kar hitro ob tem pa lovljenje foto utrinkov.Stopim na gozdno vlako katera me pripelje na Novo poljano.Tu je gozdna poseka in obširni pašniki.

...utrinek ob sestopu...

....drevesa mečejo zanimive sence...

....

.....Nova poljana...

Prijetno toplo nič vetra in kar obiram s pogledom na kateri štor(panj) se bom vsedel.Mravlje so se že prebudile zato bolj pozorno pogledam kateri mi bo nudil mesto za počitek.Telohi in žafrančki krasijo poljano,pomlad je torej že tu.

....skupaj v pomladi...

...žafranček...

....mravlje so se tudi že zbudile...

Se spustim do mesta kjer cesta ostro zavije in spet na gozdno vlako kjer se nadaljuje markirana pot katera me pripelje na Slopi.

S prevala nadaljujem poševno v desno navzgor,pod Žlajfo-1032m čez širni travnik v smer Medvedov hrib tako gre pot.

....pogled na Šavnice...

Časa imam še dovolj pa še dan je pravljičen zato na primernem mestu (glej GPS-klik) zavijem levo navzgor na Medvedov hrib-1046m.

Veliko polomljenih vej zato v vijuganju se vzpenjam proti vrhu ampak spet ni tako da se ne bi dalo pa še pustolovec sem rad "raziskujem" manj znane vrhove.
Stopim na vrh ki sicer ne nudi razgleda saj je sredi gozda,nadaljujem na naslednjega.

....Medvedov hrib-1046m-vrh...

....kota ki označuje vrh...

Po grebenu do Predkovice-1013m.Se spustim nižje kjer se pojavi gozdna vlaka,spet po pobočju navzgor hitro sem na vrhu.Se vsedem in uživam v tišini gozda.Čaka me še Smolnik-1002m.

....Predkovica vrh...

....spremlja me priročni zemljevid-topo karta...

Spet po grebenu ki se malce spušča.Skozi goščavo stopim na vrh kjer je klopca za počitek,skrinjica z vpisno knjigo in žig.Na ta vrh je speljana označena pot ampak iz nasprotne strani.

....v tišini gozda....

....Smolnik-1002m...

Po formalnostih nadaljujem spust nižje.Skozi gozd ki je na tem mestu redek,se kažejo razgledi na pobočja Dobroveljske planote kjer stoji Sv Jošt v daljavi globoko spodaj na ravnici pa Vransko.

....Sv Jošt...

...pogled na Vransko...

Stopim na cesto po kateri odkorakam v smer izhodišča kamor prispem po dobrih 7 urah in pol pohoda in prehojenih 14 km poti,kombinacija markirane in brezpotja.

Zelo super je bilo,še pridem.

GPS sled prehojene poti(klik za ogled)

Video film o pohodu na Šavnice ali Goli vrh




Pa vsem varen korak v hribih-gorah.