četrtek, 1. avgust 2019

Lendava - Vinarium - Piramida 327 m

Že dolgo sem razmišljal da bi obiskal Lendavski Vinarium pa se nekako ni našlo časa.Ker pa je trenutno v gorah bolj negotovo vreme z vsako dnevnimi nevihtami in ni možno planirati kakšne dolge poti se odločim da obiščem Lendavo.

Kraj ki se nahaja čisto v skrajnem vzhodu Slovenije (v kljunu naše kokoši).Tu sem bil že enkrat prej službeno in takrat sem videl da na hribu Lendavske gorice nad mestom stoji visok stolp Vinarium ki je prava atrakcija saj je najvišji razgledni stolp v Sloveniji.

Ker pa sem pohodnik po duši se z avtom pač ne bom vozil do stolpa čeravno na vrh hriba vodi lepa cesta ki je odlično označena.Zato si splaniram tako da vozilo parkiram nekje v središču Lendave in se peš odpravim naokoli ogled mesta nekaj zanimivih točk.Nato pa na vrh hriba ki je visok 306 m kjer stoji stolp Vinarium.

Od doma se ne odpravim pretirano zgodaj ob cca 8 uri sem v Lendavi ki se po madžarsko imenuje Lendva,vsi napisi so dvojezični saj tukaj živi madžarska manjšina.Prvi del tega pohoda je ogled mesta ki ima kar nekaj zanimivih točk (več v fotografijah spodaj).Do cerkve Sv Katarine kjer stopim na cesto Sv Štefana in po njej do razglednega stolpa Vinarium je tudi markirano kot pohodniška pot.Posebne poti kot pohodniške pa na tem območju ni vsaj jaz je nisem opazil.

Cesta me vodi vedno višje v hrib Lendavske gorice in razgled je vedno lepši prav tako vreme ki je perfektno nebo brez oblačka vidljivost v daljave pa odlična.Po dobri uri hoje (bolj počasne) sem pri razglednem stolpu ker pa je ura še bolj zgodnja tudi neke gneče ni no kasneje pa se je kar nabralo obiskovalcev iz vseh vetrov.

Po krajši pavzi ob kavi v baru ki je spodaj v stolpu še ogled stolpa oziroma razgledov.Na blagajni kjer je tudi manjša trgovinica z spominki kupim vstopnico za vstop na stolp.Na vrh stolpa na razgledno ploščad je 240 stopnic na vrh je možno tudi z dvigalom.Ampak meni je bolj luštno iti peš po stopnicah saj vidiš več od razgledov do zgradbe samega stolpa.Najvišja točka do kamor se pride je na višini 42 m sicer pa je stolp meri v skupni višini 53 metrov.

Razgled je bil fenomenalen ampak ker je poletje je manjši kot takrat ko je zrak hladnejši in se vidi še dlje.Na sam vrh je prišlo še kar precej obiskovalcev.Zadržim se kar dolgo in občudujem razglede.
Po sestopu z stolpa si privoščim krajši postanek v prijetni senci nekaj okrepčila in pade odločitev da obiščem še Piramido-Larmafa.

Ta najvišja točka na tem območju ni pretirano daleč in se jo od stolpa praktično vidi.Po dobrih 500 m po cesti sem na najvišji točki 327 m.Ob stolpu ki so ga včasih uporabljali za geodetske meritve je tudi planinski žig.

Nadaljujem po poti naprej ki se imenuje Pot studencev-Kutak utja sestopim v Lendavo proti izhodišču.Res lepi kraji kar užitek je bil tale pohod ogromno vinogradov in sama urejenost me je res navdušila. To pot bom še ob priložnosti ponovil saj Lendava tudi ni tako hudo daleč od mojega kraja.

GPS sled za prenos Lendava-Vinarium

GPS sled za prenos Lendava-Vinarium-Piramida-Lendava krožna pot


.......opravljena krožna pot......


....začetek poti in najprej ogled nekaj zanimivih točk po mestu....


....spomenik Primoža Trubarja....


...skozi park....


......gledališče...


...Zala Gyorgy....


...rojstna hiša slovenske igralke Duške Počkaj...


...cerkev Svete Katarine....


....notranjost....


...Sveti Štefan....


....Anton Martin Slomšek....


....proti stolpu po cesti Svetega Štefana...


...pogled na župnišče in cerkev....


...vedno višje in razgled se odpira....


....do stolpa ni več daleč....


....ob poti....


...po dobri uri hoje sem pri razglednem stolpu Vinarium....


....Vinarium....


....pogled navzdol...


....240 stopnic....


...razgledna ploščad na....


....42 metrov ali 344 metrov nadmorske višine....


....razgled.... na jug....


....na sever....


....na zahod....


...jugo-zahod....


...ob stolpu...


...grem obiskat še Piramido....


...ob poti...


....Piramida 327 m in stolp za potrebe geodetskih meritev...


....327m in planiski žig....


....stolp....Piramida...


...sestopim po Poti studencev- Kutak utja.....


....kapela Svete Trojice....


Video film o opravljeni poti.




Pa vsem varen korak v hribih in gorah.